Bilgi Teknolojileri açısından E-CRM’in başlıca araçları
şunlardır:
Arama Motoru
Canlı/anında müşteri yardımı desteği
E-Posta Yönetimi
Yeni İçerik Yönetimi
Çok Dilli/Lisanlı Müşteri Desteği
E-CRM sistemi kapsamında, aşağıdaki faaliyetler yer almaktadır;
İşletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciye satış ve sipariş yönetimi, web kataloğu yönetimi ve organizasyonu, içerik yönetimi boyutlarıyla birlikte kapsayan internet yoluyla satış platformu
Alışveriş Kartı
Bilgi Güvenlik sistemleri
İletişimin yeniden yapılandırılmasını sağlayan iletişim sistemi (Bu iletişim
sisteminde aşağıdaki faaliyetler yer almaktadır.)
- Chat/Sohbet Odası denetimi / Konferans İletişim Sistemi
- Eposta İletişimi
- Web Ölçümleri
- Çok Lisanlı Destek
- Çok Kurlu Destek
- KodlanmamışŞikayetler
- Mesaj Alışverişi
- Ürün ve Fiyat Tanımlamaları
- Satış-Müşteri profili, Muhasebe yönetimi, ortaklık yönetimi
- Müşteri Hizmetyeri, teknik destek, self-servis, sorunlara ilişkin düzenlemeler, otomatik yanıt verme sistemi
- Pazarlama Otomasyonu / Kampanya Yönetimi / Data Analizi
- Müşteri İlişkileri Yönetimi - CRM kavramı ile birlikte seslendirilen kısaltmaların bazıları;
CSM: (Customer Satisfaction Measurement) Müşteri Tatmini Ölçümü
CSC: (Customer Satisfaction Cycle) Müşteri Tatmini Devri;Planla, ,Kontrol et, Uygula
CSI: (Customer Satisfaction Index) Müşteri Tatmini Endeksi
CVM: (Customer Value Management) Müşteri Değer Yönetimi
CEM: (Customer Experience Management) Müşteri Deneyim Yönetimi
CIS: (Customer Interaction Solution) Müşteri Etkileşim Çözümü
OMS: (Opportunity Management System) Fırsat Yönetimi Sistemi
SFA: (Sales-Force Automation) Satış Gücü Otomasyonu
CMR: (Customer Managed Relationships) Müşterinin Yönettiği İlişkiler
BRM: (Business Relations Management) İş İlişkileri Yönetimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder