E-CRM ' nin Araçları ve Kapsamı

Bilgi Teknolojileri açısından E-CRM’in başlıca araçları
şunlardır:

 Arama Motoru
 Canlı/anında müşteri yardımı desteği
 E-Posta Yönetimi
 Yeni İçerik Yönetimi
 Çok Dilli/Lisanlı Müşteri Desteği

E-CRM sistemi kapsamında, aşağıdaki faaliyetler yer almaktadır;


İşletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciye satış ve sipariş yönetimi, web kataloğu yönetimi ve organizasyonu, içerik yönetimi boyutlarıyla birlikte kapsayan internet yoluyla satış platformu

Alışveriş Kartı
Bilgi Güvenlik sistemleri
İletişimin yeniden yapılandırılmasını sağlayan iletişim sistemi (Bu iletişim
sisteminde aşağıdaki faaliyetler yer almaktadır.)

- Chat/Sohbet Odası denetimi / Konferans İletişim Sistemi
- Eposta İletişimi
- Web Ölçümleri
- Çok Lisanlı Destek
- Çok Kurlu Destek
- KodlanmamışŞikayetler
- Mesaj Alışverişi
- Ürün ve Fiyat Tanımlamaları
- Satış-Müşteri profili, Muhasebe yönetimi, ortaklık yönetimi
- Müşteri Hizmetyeri, teknik destek, self-servis, sorunlara ilişkin düzenlemeler, otomatik yanıt verme sistemi
- Pazarlama Otomasyonu / Kampanya Yönetimi / Data Analizi
- Müşteri İlişkileri Yönetimi - CRM kavramı ile birlikte seslendirilen kısaltmaların bazıları;

CSM: (Customer Satisfaction Measurement) Müşteri Tatmini Ölçümü

CSC: (Customer Satisfaction Cycle) Müşteri Tatmini Devri;Planla, ,Kontrol et, Uygula

CSI: (Customer Satisfaction Index) Müşteri Tatmini Endeksi

CVM: (Customer Value Management) Müşteri Değer Yönetimi

CEM: (Customer Experience Management) Müşteri Deneyim Yönetimi

CIS: (Customer Interaction Solution) Müşteri Etkileşim Çözümü

OMS: (Opportunity Management System) Fırsat Yönetimi Sistemi

SFA: (Sales-Force Automation) Satış Gücü Otomasyonu

CMR: (Customer Managed Relationships) Müşterinin Yönettiği İlişkiler

BRM: (Business Relations Management) İş İlişkileri Yönetimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder