Yeni ekonomi anlayisi ile birlikte, e-ticaret altyapisinin cesitlendigini, bir firmanin tum bolum ve ilevleri icin bir
otomasyon sistemi yaratilabildigini soyleyebiliriz artik. Buna bir ornek olarak da, klasik musteri iliskileri
yonetimini elektronik bir otomasyon altyapisi ile guclendiren e-CRM uygulamalarini gosterebiliriz. E-ticaret
uygulamalarinin musteri odakli bir yonetim anlayisiyla gerceklestirilmesini e-CRM (e- si ar em) olarak
ozetleyebiliriz. Ikisi de yazilim ve otomasyon teknolojilerini kullansa da, e-ticaret ve CRM ayri seylerdir. CRM,tum surecleri (uretim,finans,pazarlama,satis) kapsayan bir"yonetim felsefesi"ya da yaklasimi iken, e-ticaret,tum bu sureclerde teknolojiyi kullanan etkin bir "aractir." Eger e-ticaret uygulamalarinizin temeline musteri odakli bu yonetim anlayisini yerlestirdiyseniz buna da kisaca e-CRM diyebiliriz.
e-CRM´i bu anlamda e-ticaret faaliyetlerini musteriye dayali yuruten bir yazilim sistemidir diye dusunebiliriz.
e-CRM icin firmaniza uygun bir yazilim ve otomasyon sistemine ihtiyaciniz vardir. Ama bunu
sadece,teknolojik ve bilgi iletisim altyapilari,programlari ureten bir firmadan tedarik edip,kendi firmaniza
uyarlamanizla bu isin bitecegini sanmayin. e-CRM Internet´ten musteriye ulasmanin ve Internet´ten
pazarlamanin anahtaridir. Kapiyi acar ama iceri girmek size kalmistir.Her seyden once gercek bir verimlilik artisi ve yogun rekabete dayaniklilik icin konuya butuncul bakmakgerekecektir. e-CRM, e-ticaretin teknik altyapisiyla, CRM yaklasiminin uyumlastirilmasi sonucu ortaya cikan,bu yuzden de butuncul olarak algilanip, degerlendirilmesi gereken bir kavramdir.
Yapilan arastirmalar, bubutuncullugu algilayamayan, yonetim yapisi ve sureclerini yeniden organize etmeyip sadece yazilimuzerinden e-CRM uygulayan firmalarin basarisizliklarini ortaya koymaktadir.Firmanin kendini musterinin yerine koyup onun gibi dusunebilmesi, bir yazilimin ya da bilgi islem sistemininyapacagi bir sey degildir. Otomasyon sureci cok kisa surede musteriden bilgi alip bilgi gondermenize yarar.Bunu saglayan e-CRM yazilimlaridir. Bu bilgiyi degerlendirecek ve anlamli sonuclar cikaracak olan iseinsandir. CRM, sizi musteriye herhangi bir araci koymadan ulastiran, onun tum alim-satim surecindeki duyguve dusuncelerini yonlendiren,onun gelecekteki olasi isteklerini (hatta icgudulerini) belirleyip o istekleri onasunarak firmaya ve urune bagimli kilmaya calisan bir faaliyetler butunu iken, e-CRM tipki e-ticaret gibi, bu yoldaki tum kapilari acan bir anahtar,bu faaliyetlerin yurutulmesini saglayan etkin bir teknolojik aractir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder