Etkili bir e-CRM uygulamasinin kosullari?

Sunu soyleyebiliriz ki, artan rekabet, geleneksel verimlilik arttirici yontemlerin eskisi gibi olumlu sonuclar
vermemeye baslamasi ve hantallasan is akislari, gelecek on yilda irili ufakli bircok firmanin ciddi anlamda
CRM uygulamalarina gecmesini kacinilmaz kilacaktir. Fakat bu uygulamayi ciddi olarak gerceklestirememenin getirecegi maliyette uzerinde dikkatle durulmasi gereken bir konu. Bu riski ya da kaybi yasamamak icin,

  • e-CRM uygulamalarina gecmeyi dusunen firmalara sunlari oneriyoruz. 
  •   e-CRM bir yazilimdir ama tek basina bir sey ifade etmez. 
  •  Her firma kendi is icerigine uygun bir e-CRM yazilimi kullanmalidir. (Is surecleri daha karisik olan buyuk bir firmayla, daha basit is akisi olan bir KOBI´nin daha farkli bir yazilim kullanacak olmasi gibi.) 
  • Etkin CRM ya da e-CRM uygulamasi icin firmanin tum is sureclerini yeniden yapilandirmasi gerekir.
  • Bunun icin tum surecleri olusturan departmanlarin (uretim,finans,pazarlama gibi) eksiksiz olarak musteriodakli bir strateji izlemesi sarttir. 
  •  Musteri, sadece pazarlama aninda iliski kurulan bir oge olarak degil, pazarlama oncesi ve sonrasindadikkatlice takip edilen, firmanin tum faaliyetlerinin merkezinde olan "kutsal bir varlik" olarak kabul 1/2edilmelidir. 
  •  Musteriden e-CRM otomasyon sistemiyle edinilen bilgilerle saglam bir musteri bilgileri veri tabani olusturulmali fakat bu bilgiler devamli surette guncellenmelidir. 
  •  Bu bilgilerle musterinin tum istekleri ve gelecekteki olasi satin alma davranislari tahmin edilmeli, bunu saglayacak dinamik bir musteri iliskileri agi kurulmalidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder